.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولويت ايجاد بازارچه مرزي مازندران در بندر اميرآباد

مدير طرح مطالعاتي امكان‌سنجي ايجاد بازارچه مرزي در بنادر مازندران گفت: اولويت ايجاد بازارچه مرزي در بندر اميرآباد است.

دانيال شفيعي پيش از ظهر امروز در جلسه ساماندهي مبادلات مرزي اظهار داشت:‌ پنج درصد از صادرات كل كشور مربوط به بازارچه مرزي است كه بايد فرصت‌ها در استان شناسايي شود.
وي تصريح كرد: در سه منطقه استان سه طيف كاري وجود دارد و در منطقه امير آباد زمينه فعاليت‌هاي صنعتي در استان وجود دارد.
اين مسئول ادامه داد: فعاليت بازارچه‌هاي مرزي در سال 56 در كشور آغاز شد كه 50 بازارچه مرزي در كشور وجود دارد و در 10 بازارچه فعاليت‌هاي صادراتي انجام مي‌شود كه بازارچه استان كرمانشاه در سطح كشور فعال است.
وي ادامه داد: با كشورهاي عراق، افغانستان و تركمنستان بيشترين مبادلات مرزي را داريم.
شفيعي با اشاره به طرح مطالعاتي اولويت سنجي در سه بندر اميرآباد، نوشهر و فريدونكنار بيان داشت: در اين طرح راه‌هاي دسترسي و امكانات موجود بندر مورد ارزيابي قرار گرفت.
وي بيان داشت: اين طرح با دو رويكرد منافع ملي و بحث توليدپذيري اقتصادي در حال بررسي است و كشورهايي كه مرز ارتباطي آبي دارند بيشتر مد نظر قرار گرقت و كشش صادرات و واردات بر همين منوال است.
وي خاطرنشان كرد: در طرح امكان سنجي سوابق بنادر و روند رشد بندرها در سال‌هاي اخير مدنظر است و در اين طرح برآورد بهره‌برداري از بازارچه‌ها پنج تا 10 ساله انجام شد.
وي بيان داشت: بازارچه مرزي با هدف گسترش تجاري و روابط تجاري براي استان تشكيل شد و زماني كه بازارچه مرزي ايجاد مي‌شود صحبت‌هايي كه بين بازرگانان مي‌شود انتقال تجربه صورت مي‌گيرد.
شفيعي خاطرنشان كرد: در اين طرح دسترسي به راه‌هاي حمل و نقل زميني، توانمند بودن كشاورزي، توانمند بودن معادن، توانمندي‌هاي صنعتي و ظرفيت‌هاي گردشگري مد نظر قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه چهار بندر در مازندران وجود دارد، افزود: بندر اميرآباد تنها بندري است كه از امكانات ريلي مناسبي برخوردار است و در ساير بنادر مازندران ايجاد ريل در سال‌هاي اخير در دستور كار قرار ندارد.
شفيعي با بيان اينكه بازارچه‌هاي مرزي 17 شهر استان را زير پوشش قرار مي‌دهد، بيان داشت: ‌با ايجاد بازارچه مرزي تجارت الكترونيك هم در استان رونق مي‌گيرد.
مدير طرح مطالعاتي امكان‌سنجي ايجاد بازارچه مرزي در بنادر مازندران با اشاره به وجود 47 درصد از كارگاه‌هاي صنعتي در شهر‌هاي آمل، بابل و ساري افزود: اولويت ايجاد بازارچه مرزي بندر اميرآباد است و ساير بنادر هم بايد مورد ارزيابي قرار گيرد.
وي در پايان فضاي مورد نياز براي احداث بازارچه مرزي را 142هزار و 258 مترمربع عنوان كرد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.